воскресенье, 11 октября 2020 г.

Наступний модуль "Методика навчання грамоти".

На 28.10 опрацюйте (для студентів індивідуальної форми навчання)

Тема 3. Наукові основи методики навчання грамоти.

Навчання грамоти – особливий етап у початковому навчанні рідної мови. Мета навчання грамоти – побудова процесу навчання грамоти за визначеними основними змістовими лініями Державного освітнього стандарту загальної початкової освіти.

Принципи побудови підручників з навчання грамоти. Навчально-методичний комплект з навчання грамоти (буквар, навчальні посібники до нього, методичні рекомендації). Принципи побудови діючого Букваря та альтернативних (варіативних).

Лінгвістичні і психолого-педагогічні засади методики навчання грамоти. Аудіювання і говоріння – види усного мовлення. Психолого-педагогічні особливості аудіювання, говоріння. Рівні роботи з розвитку мовлення: вимовний, лексичний, граматичний, текстовий. Читання і письмо – види мовленнєвої діяльності. Звукова система української мови у взаємозв'язку з графічною. Психофізіологічна характеристика процесів читання і письма. Педагогічні вимоги до організації навчання грамоти: загальнодидактичні і спеціальні (методичні).

Тема 4. Методи навчання грамоти.

Методи навчання грамоти, їх класифікація: 1) за вивідними мовними одиницями (звукові, буквені, складові, цілих спін); 2) за видами діяльності (аналітичні, синтетичні, аналітико-сиyтетичні); 3) за співвідносною черговістю читання і письма (читання-письмо, письмо-читання, комбінований спосіб). Короткий огляд історії методів навчання грамоти (буквоскладальний синтетичний, складовий синтетичний, звуковий аналітичний, звуковий синтетичний, звуковий аналітико-синтетичний, метод цілих слів).

Загальна характеристика звукового аналітико-синтетичного методу навчання грамоти. Цінність методу, розробленого К.Д.Ушинським. Удосконалення методу його послідовниками. Особливості сучасного звукового аналітико-синтетичного методу навчання грамоти. Прийоми звукового аналізу, синтезу. Періоди навчання грамоти.

Завдання за 19.10 для гр. 3-АПО, 21.10. - 3-БПО:

1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником "Методика навчання грамоти".

2. Опрацювати мету, змістові лінії тощо мовно-літературної освітньої галузі, яка включає українську мову та літературу, Державного освітнього стандарту загальної початкової освіти (https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/derzhavni-standarti).

3. Опрацювавши Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Савченко О. Я. (с. 6-10) та Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Шияна Р. Б. (с. 4-13)(https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf), визначити особливості навчання грамоти за кожною із них (форма опрацювання - порівняльна таблиця).

4. Ознайомтеся з діючими Букварями (https://portfel.info/load/1_klas/bukvar/68). Опрацювавши (усно) матеріал за посиланням https://ped.bobrodobro.ru/49549, проаналізуйте письмово Буквар Большакової І. О. (конкретизуючи межі періодів, приклади різних видів вправ, на якій сторінці є ті чи інші завдання тощо)



Комментариев нет:

Отправить комментарий