суббота, 11 апреля 2015 г.



ДИДАКТИЧНА СТРУКТУРА УРОКУ ЧИТАННЯ
(на прикладі вивчення вірша)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу (1-2 хв.)
     1. Візуальна перевірка готовності класу до уроку,
     2. привітання.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу, актуалізація опорних знань (8-10 хв.)
     Повторення, закріплення й розвиток знань, отриманих на попередньому уроці; актуалізація мовленнєвих умінь та навичок (з урахуванням змісту й лексики наступного матеріалу для вивчення).
      Й М О В І Р Н И Й  зміст роботи (за вибором, залежно від цілей навчання):
-   „орфоепічне”, „тлумачне” читання;
- вибіркове читання (за пунктами плану) разом із словниковою роботою (аналізуються найбільш важкі за значенням слова; різні за звуко-буквеним складом чи ті, що частково розрізняються в українській та російській мовах);
-         визначення композиційної структури тексту;
-         робота за малюнком тощо ( підбір заголовків, звязна розповідь, опис окремих епізодів ...);
-         вибірковий, стислий, творчий переказ;
-         перебудування діалогічного мовлення в розповідне;
-         мовленнєве малювання;
-         виразне читання тексту;
-         драматизація (читання в особах, колективна декламація);
-         визначення ідеї твору, характеристика діючих осіб, їх оцінка, співставлення з іншими героями (в єдності з аналізом художніх засобів та мовленнєвих особливостей твору);
-         перевірка вивченого напамять вірша.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.  ( до 10 хв.)
      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПРИ ПЕРЕХОДІ ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.     ( ДО 5 ХВ.)
      Постановка цілей вивчення нового матеріалу ( „знати”, „уміти” – визначаються на підставі пізнавальних, виховних та навчальних цілей до кожного уроку).
      Підготовча робота до читання тексту
            1. вступна бесіда ( проводиться з метою виявити у школярів інтерес до читання; повідомити необхідні дані, без знання яких сприйняття твору ускладнюється; ввести в мовлення учнів нові слова та вирази, які зустрінуться в тексті) – виховна установка; актуалізація уточнення та поповнення знань та уявлень учнів про явища, факти, події, що відображаються у творі, який вивчається ( узагальнення спостережень після екскурсії, розгляд малюнків за змістом тексту, розповідь учителя тощо); підготовка до емоційного сприйняття тексту;
            2. словникова робота,
            3. постановка узагальнюючого питання ( щоб сприйняття було усвідомленим),
            4. зразкове читання вчителем,
            5. відповідь на узагальнююче питання.

ІY. Закріплення набутих знань, умінь та навичок. (15-20 хв.)
      Й М О В І Р Н И Й  зміст роботи:
1) самостійне читання тексту учнями мовчки ( 2-4 хв.), відповіді на запитання, поставлені до читання вчителем ( щоб читання було усвідомленим) ;
2) читання тексту всіма учнями напівголосно, відповіді на запитання, поставлені до читання ( поглиблюється розуміння змісту тексту) – 1-2 хв.
3)  індивідуальне читання тексту учнями;
4)  орфоепічне” читання вчителем за партитурою  ( як підсумок самостійної роботи учнів);
5)  вправи для розвитку техніки читання;
6) аналіз фактичного й образного змісту тексту в єдності з розбором художніх засобів, мовленнєвих особливостей його ( у поєднанні з читанням) – відповіді на запитання, вибіркове читання, постановка запитань за текстом; виділення основних компонентів сюжетної лінії (композиційний аналіз), розбір частин, визначення головної думки до кожної частини, аналіз вчинків діючих осіб та їх мотивів; складання плану; робота над розвитком мовлення (словесне малювання); переказ прочитаного (подальше усвідомлення фактичного змісту, засвоєння нової лексики); робота за малюнками      ( упізнавання й переказ епізоду, опис);
7) узагальнююча бесіда за текстом ( розкриття ідейного змісту твору, характеристика героїв твору);
8) виразне читання ( складання партитури тексту);
9) творча робота  ( творчий переказ, розповідь за аналогією), ілюстративна робота – словесне малювання, драматизація – читання в особах ( при вивченні вірша –декламація).

Повідомлення домашнього завдання. ( 1-2 хв.) – як підсумок етапу закріплення набутих знань, умінь.

Y. Підсумок уроку. (2-3 хв.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий